divendres, 25 de juliol del 2008

Passwords i demés

Ja feia temps que hem rondava pel cap el tema de les contrasenyes ja que cada vegada més per poder accedir a tots els serveis que ens ofereix la web 2.0. et demana crear noves comptes i es un rollo pensar un contrasenya cada vegada.
Fins ara i encara que sembli increible utilitzava la mateixa contrasenya per moltes de les contes que tinc ,de vegades la modificava una mica, però eren bàsicament totes semblants per no dir iguals.
Tenia una gran advantage que era molt fàcil de recordar la contrasenya i de fet tampoc era molt complexa o sigui fatal !!
Es clar això es un suicidi , només que algú aconsegueixi un de sola podrà accedir a tots els comptes que tinc.
Vaig decidir modificar totes les comptes que tinc, vaig utilitzar la pàgina maord des d'on pots crear contrasenyes indicant els paràmetres que vols que tingui,el número de caràcters, si vols que siguin majúscules o minúscules,que porti números o simbols,si utilitza l'algoritme SHA 1 ,o l'algoritme MD5, o per exemple dotar-lo de un Password Strenght de fins a 100 .Es molt fàcil i en un moment tens creada la contrasenya, pots decidir si vols que el resultat te'l mostri per pantalla, te'l guardi en un fitxer separat per comes (CSV)o te'l guardi en fitxer de texte (txt).
Un cop creades les contrasenyes el que he fet es guardar-les en una llibreta i en el móvil, ja que es díficil recordar-les, però es clar es millor tenir unes bones contrasenyes que et permetin anar segur per la xarxa.

1 comentari:

ign74 ha dit...

He donat milers de tombs al tema que tractes dels passwords. Evidentment si et subscrius a molts llocs és un pal haver de recordar un password per cada lloc. I fer-ne servir un per tots és com tu dius un suicidi. Malgrat tot també penso que segons quins serveis tampoc atorguen massa cosa a qui et pogués segrestar el compte mentre altres sí. Així jo el que faig és distingir entre serveis superflus.. amb un únic password i serveis més "seriosos".. bancs, correus, etc en els que faig servir un password especial per cadascun. Que em prenguin el compte a twitter o friendfeed té una importància relativa. Que em prenguin el gmail seria més seriós.. no sé.. jo ho faig així. espero no haver-me'n de penedir..