que parlava sobre la eduació dels nens i nenes en aquest país hem va cridar la atenció una frase que diu el següent:
"El asombro requiere libertad interior. Según Tomás de Aquino, hay dos fases en el conocimiento: la primera es el descubrimiento y la invención, y la segunda, la disciplina y el aprendizaje. Hemos invertido el orden: en las escuelas se aprende de fuera hacia dentro, no de dentro hacia fuera."
M'ha fet pensar en un programa de TV3 que es deia Mestres i en un capítol que es titulava L'èxit i el fracàs. Hi sortia un escola que es deia El Roure Gros, de Santa Eulàlia de Riuprimer , hem va sobtar per que a l'escola no hi havien notes ni exàmens. Per exemple en comptes fer una classe de ciència normal (lliçó,estudi,examen) se'ls feia experimentar directament les coses , sense guiar-los massa i que ells mateixos arribin a certes conclusions.... una manera de que cada nen sigui ell mateix i es desenvolupi experimentant les coses.
Extracte del programa de TV3 , Mestres.
L'ÈXIT I EL FRACÀS
L'èxit educatiu, el fracàs escolar...Un tema d'actualitat permanent que costa de definir i, sobretot, de resoldre. Què entenem per èxit i fracàs en educació, què vol dir "excel·lència", què cal avaluar i com fer-ho i quins són els factors que ens ajuden o ens destorben a l'hora de sortir-nos-en... Per a què serveixen, les notes? Reflecteixen de veritat el que saben els alumnes? Cal demanar el mateix a tots, o a cadascú segons les seves capacitats?
En aquest capítol passem un dia a l'Escola el Roure Gros, de Santa Eulàlia de Riuprimer, on no hi ha ni notes ni exàmens, i on els nens aprenen fent ciència des del primer dia. També visitem l'Institut Valldemossa, que premia l'esforç dels alumnes que ho han tingut més difícil, i coneixem una experiència pionera d'avaluació dels docents, inspirada en l'exemple finès.
També acompanyem el periodista Jordi Évole a l'Escola Antoni Gaudí, on va estudiar l'EGB, a Cornellà, i veiem com organitza un debat amb els nens de cinquè, al costat del mestre que li va ensenyar a ser crític quan era petit.
El grafisme del capítol ha comptat amb la participació de l'Institut Narcís Monturiol, de Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada